‘n Fees met trotse Karootradisie.
Oorsig
Die Fraserburg Logan Toneelfees is die land se grootste en oudste jeugdramageleentheid. Dit is opvallend ook die langslopende Afrikaanse fees wat op een plek aangebied word.
Dit vind jaarliks plaas tydens die eerste week van Augustus en speel af in die ouditorium van Hoërskool
Fraserburg, wat as ‘n lojale ondersteuner van die fees dien.




Lees Meer
In 1976 het ’n groep vroue in Fraserburg ’n kunskompetisie van stapel gestuur. Deur visie en toewyding het Jeanette Lombard, Nicoleen Van Wyk, Jeanne Biesenbach, Ida Cloete, Paula Calitz en Desiré Reitz die Logan Dramafees gevestig as die voorste dramageleentheid in die destydse Kaapprovinsie. Aanvanklik het dit verskeie kunsvorme ingesluit, maar ná 1978 het toneelstukke die enigste fokus geword.
Gedurende die eerste dekade het Pieter Fourie en Merwe Scholtz as beoordelaars opgetree en ’n belangrike rol gespeel in die fees se groei. Benewens die lewering van gehalteproduksies aan landelike gebiede, was die fees se doel ook om optreegeleenthede te bied vir omliggende skole in Sutherland, Williston, Carnarvon, Loxton, Merweville en Beaufort-Wes – baie van wie vandag nog deelneem.
Sedert die fees se ontstaan was daar vier voorsitters: Jeanette Lombard (1976–1980), Nicoleen Van Wyk (1981–1997), Elsabé Visagie (1997–2007) en Gerhard Visagie (2008–tans). Die fees het ook aanleiding gegee tot verskeie ander jeugdramafeeste, onder andere in Montagu, Springbok, Stellenbosch en Durbanville.
Die fees se hoofdoel is om leerders bekend te stel aan die boeiende wêreld van toneelspel en teater. Dit bied ‘n platform waar deelnemende skole nie net hul produksies kan vertoon nie, maar ook waardevolle terugvoer van beoordelaars ontvang – wat help met die verfyningsproses ter voorbereiding van die ATKV-finaal. Wat besonders is, is dat dit steeds die enigste nasionale fees is waar kleuterskole, laerskole en hoërskole saam op één verhoog optree.
Met ’n breë en inklusiewe benadering fokus die fees hoofsaaklik op Afrikaanse eenbedrywe, maar dit is nie tot dié taal beperk nie. Elke jaar is daar ook ’n paar Engelse inskrywings. Met die klem op ontwikkeling
en aanmoediging bied die fees vir skole ’n verhoog om hul amateurproduksies aan te bied. Skole van regoor die land neem aktief deel – van Kimberley, Bloemfontein, die Kaapse Metropool, Namakwaland, Ceres en Port Elizabeth. Die Pionierskool in Worcester is ook ’n gereelde deelnemer. In totaal word meer as 30 produksies oor die weeklange fees aangebied. Pedro Kruger, ’n voormalige beoordelaar, het die Logan Dramafees vergelyk met die Cravenweek van teater in Suid-Afrika.
’n Kernstrewe van die fees is om gehalte toneel na landelike gebiede te bring, en daarom word daar moeite gedoen om dit finansieel toeganklik te hou vir die ekonomies benadeelde gemeenskap. Oggendvertonings word gratis aangebied om te verseker dat teater vir almal binne bereik is.
Deur die jare het hierdie fees meer verhooggeleenthede vir kinders geskep as baie ander jeugdramageleenthede saam. Dit bly ’n dinamiese krag wat voortdurend ontwikkel, terwyl dit sy status behou as die oudste Afrikaanse fees in die afgeleë Karoo-streek. Benewens die viering van Afrikaans,
beywer die fees hom vir inklusiwiteit, kreatiwiteit en nasiebou deur die uitvoerende kunste. Sy bewese staat van diens bevestig sy posisie as die voorste dramafees in die land.
Die feeskomitee bestaan uit plaaslike inwoners wat op ’n vrywillige basis hul ondersteuning bied. As ’n onafhanklike entiteit met ’n eie bankrekening bestuur die Logan Dramafees, sy inskrywings, bemarking en feesreëlings self. Elke opvoering lok sowat 450 toeskouers, en kaartjies is jaarliks uitverkoop